Salam..

Lama giler tak menulis. Tapi rasa tak best lak dah lama ada blog tak biarkan camtu je.

Walaupun hold seketika namun ada gak yg menjenguk masuk. Jadi, baik lah aku sambung kembali catatan luahan hati buat syok sendiri.

Buat masa ini, isu minyak masak pula menjadi hangat. Kekurangan stok bekalan minyak masak dikedai runcit, pasar mini, mahupun pasaraya besar menjadi tajuk banyak akhbar. Dulu gula. Sampaikan aku terpaksa call kementerian yg jaga hal ehwal gula utk dapatkan bekalan.

Kenapa masalah ini terjadi? Lantak pegi la sebab apa pun. Malas nak fikir. Yang kena fikir kementerian berkenaan la. Apalak aku yang nak kena fikir. Bukan dorang bayar gaji aku pun. Sebagai negara pengeksport minyak sawit terbesar dunia adalah sangat memalukan perkara seperti ini terjadi. Seolah-olah kementerian terbabit gagal.

Jadi, tolong2 la selesaikan masalah ni secepat mungkin. Kesian makcik2 yg jual pisang goreng terpaksa tutup awal ataupun kesian pembeli2 pisang goreng yang akan dpt pisang goreng yg agak kureng daripada biasa sbb digoreng menggunakan minyak semalam. Buat malu je dgn negara luar. Isk.. letih la nak fikir.

Advertisements